3- hz. peygamber (s.a.a)in zamanında kur’an’ın hatmedİlmesİ
GURURUM5 :: DİNİ BÖLÜM :: KUR'ANI- KERİM
1 sayfadaki 1 sayfası
3- hz. peygamber (s.a.a)in zamanında kur’an’ın hatmedİlmesİ
Elimizdeki bazı hadisler Resul-i Ekrem (s.a.a)in zamanında Kur’an’ın hatmolunduğunu ispatlamaktadır. Şimdi bunlardan bazı örnekler verelim.
«Resulullah (s.a.a), Abdullah b. Amr b. As’ın Kur’an’ı yedi gecede veya üç defada hatmetmesini buyurdu. Halbuki o Kur’an’ı her gece hatmediyordu. Bu olay meşhur olup Ehl-i Sünnet’in hadis kitaplarında mevcuttur.[35]
«Muhammed b. Kâ’b el-Kurazî’den şöyle naklolunuyor: “Resulullah (s.a.a)in zamanında Kur’an’ı hatmedenlerin içinde Osman b. Affan, Ali b. Ebi Talib ve Abdullah b. Mesud da vardı.”[36]
“Kâri” lakabıyla meşhur olanlardan bir diğeri de Said b. Ubey idi.[37]
«Resulullah (s.a.a) Saad b. Münzir’e Kur’an’ı üç merhalede okumasını buyurdu ve o da ölünceye kadar öyle yaptı.[38]
«Resulullah (s.a.a) Kays b. Ebi Sa’saa’ya, Kur’an’ı 15 merhalede okumasını emretti.[39]
Arbas b. Sariye’nin merfua hadisinde şöyle naklolunmuştur: “Kur’an’ı hatmeden -ya da toplayanın- duası kabul olur.”[40]
Tirmizi ve başkaları şöyle naklediyorlar: “Allah’ın en çok sevdiği amel, konakladığı yerde durmamak devamlı Kur’an’ı baştan sona okumakdır.[41]
«Şeyh Saduk’un, Kur’an-ı Kerim’in tahrif olmadığına delil olarak başlıca Kur’an’ın hatminin sevabı, Kur’an bir gecede okunmasını ve Kur’an’ın üç günden az hatmolunmasını nehyeden hadisleri göstermektedir.[42]
Resulullah (s.a.a)’den şöyle rivayet ediliyor: “Allah kullarından birisi Kur’an’ı hatmettiği zaman, hatimden sonra 70 bin melek ona selam gönderir.”[43]
«Yine Peygamber (s.a.a)’den şöyle naklediliyor: “Kur’an’ı hatmedenin duası kabul olur.”[44]
«Melekler, Kur’an’ı hatmeden kimseye sabahtan akşama kadar selam gönderirler. Eğer Kur’an’ı akşam üstü hatmederse melekler akşamdan sabaha kadar ona selam gönderirler.[45]
«“Kur’an’ı yedi merhalede okuyan kimse mukarreblerin amelini yapmış olur. Beş merhalede okuyan sıddıkların amelini yapmış olur...”
Cabir b. Abdullah şöyle naklediyor: “Kur’an’ı okuyan ve toplayanın duası Allah katında kabul olur.”[46]
«Hz. Peygamber (s.a.a)’den şöyle rivayet ediliyor: “Kur’an’ı hatmettikten sonra şöyle dua edin: Allah’ım kabirdeki vahşetimde onu benimle birlikte kıl”.[47]
«Peygamber (s.a.a) Kur’an’ı hatmettiği zaman ailesini yanına çağırır ve dua buyururdu.[48]
«Kur’an okumaya başlandığında Fatihat-ul Kitab’ın (Fatiha suresi) okunmasına şahid olan kimse Allah yolundaki fetihe şahid olan kimse gibidir. Ve onun hatmedildiğine şahid olan da ganimetlere tanık olan kimse gibidir.”[49]
«Resulullah (s.a.a) Kur’an’ı hatmettikten sonra şöyle buyururdu: “Allah’ım Kur’an’ın hürmetine bana merhamet et.”[50]
Resul-u Ekrem (s.a.a) buyuruyor ki: “Kur’an’ı yedi (gün veya merhale)den çok okumayın (en fazla yedi günde bitirin).”[51]
«Resulullah (s.a.a) Kur’an’ı hatmettikten sonra her zaman onun evvelinden beş ayet daha okurdu.[52]
Bütün bu hadisler Kur’an’ın Hz. Peygamber (s.a.a)in zamanında toplatıldığını, başlangıç ve sonunun belli olduğunu ortaya koymaktadır.
«İbn-i Abbas, Kur’an’ı Ubey’in yanında okudu ve Kur’an’ı hatmettikten sonra ona şöyle dedi: “Fatiha’yı ve Bakara suresinden beş ayet daha oku. Çünkü Kur’an’ı Peygamber (s.a.a)in yanında hatmettiğimde bana böyle yapmamı buyurmuştu.”[53]
«Tabersi şöyle diyor: “Abdullah b. Mes’ud, Ubey b. Kaab ve diğer bir grup sahabe Kur’an’ı bir çok defa Resulullah (s.a.a)in huzurunda hatmetmişlerdi.”[54]
Resulullah (s.a.a)’in her zaman Kur’an’ı hatmettikten sonra ayakta dua ettiği nakledilmiştir.[55]
Bu hadisler Kur’an-ı Kerim’in, Resulullah (s.a.a)in hayatında bir araya toplanmış olup başlangıç ve sonunun da belli olduğunu göstermektedir
«Resulullah (s.a.a), Abdullah b. Amr b. As’ın Kur’an’ı yedi gecede veya üç defada hatmetmesini buyurdu. Halbuki o Kur’an’ı her gece hatmediyordu. Bu olay meşhur olup Ehl-i Sünnet’in hadis kitaplarında mevcuttur.[35]
«Muhammed b. Kâ’b el-Kurazî’den şöyle naklolunuyor: “Resulullah (s.a.a)in zamanında Kur’an’ı hatmedenlerin içinde Osman b. Affan, Ali b. Ebi Talib ve Abdullah b. Mesud da vardı.”[36]
“Kâri” lakabıyla meşhur olanlardan bir diğeri de Said b. Ubey idi.[37]
«Resulullah (s.a.a) Saad b. Münzir’e Kur’an’ı üç merhalede okumasını buyurdu ve o da ölünceye kadar öyle yaptı.[38]
«Resulullah (s.a.a) Kays b. Ebi Sa’saa’ya, Kur’an’ı 15 merhalede okumasını emretti.[39]
Arbas b. Sariye’nin merfua hadisinde şöyle naklolunmuştur: “Kur’an’ı hatmeden -ya da toplayanın- duası kabul olur.”[40]
Tirmizi ve başkaları şöyle naklediyorlar: “Allah’ın en çok sevdiği amel, konakladığı yerde durmamak devamlı Kur’an’ı baştan sona okumakdır.[41]
«Şeyh Saduk’un, Kur’an-ı Kerim’in tahrif olmadığına delil olarak başlıca Kur’an’ın hatminin sevabı, Kur’an bir gecede okunmasını ve Kur’an’ın üç günden az hatmolunmasını nehyeden hadisleri göstermektedir.[42]
Resulullah (s.a.a)’den şöyle rivayet ediliyor: “Allah kullarından birisi Kur’an’ı hatmettiği zaman, hatimden sonra 70 bin melek ona selam gönderir.”[43]
«Yine Peygamber (s.a.a)’den şöyle naklediliyor: “Kur’an’ı hatmedenin duası kabul olur.”[44]
«Melekler, Kur’an’ı hatmeden kimseye sabahtan akşama kadar selam gönderirler. Eğer Kur’an’ı akşam üstü hatmederse melekler akşamdan sabaha kadar ona selam gönderirler.[45]
«“Kur’an’ı yedi merhalede okuyan kimse mukarreblerin amelini yapmış olur. Beş merhalede okuyan sıddıkların amelini yapmış olur...”
Cabir b. Abdullah şöyle naklediyor: “Kur’an’ı okuyan ve toplayanın duası Allah katında kabul olur.”[46]
«Hz. Peygamber (s.a.a)’den şöyle rivayet ediliyor: “Kur’an’ı hatmettikten sonra şöyle dua edin: Allah’ım kabirdeki vahşetimde onu benimle birlikte kıl”.[47]
«Peygamber (s.a.a) Kur’an’ı hatmettiği zaman ailesini yanına çağırır ve dua buyururdu.[48]
«Kur’an okumaya başlandığında Fatihat-ul Kitab’ın (Fatiha suresi) okunmasına şahid olan kimse Allah yolundaki fetihe şahid olan kimse gibidir. Ve onun hatmedildiğine şahid olan da ganimetlere tanık olan kimse gibidir.”[49]
«Resulullah (s.a.a) Kur’an’ı hatmettikten sonra şöyle buyururdu: “Allah’ım Kur’an’ın hürmetine bana merhamet et.”[50]
Resul-u Ekrem (s.a.a) buyuruyor ki: “Kur’an’ı yedi (gün veya merhale)den çok okumayın (en fazla yedi günde bitirin).”[51]
«Resulullah (s.a.a) Kur’an’ı hatmettikten sonra her zaman onun evvelinden beş ayet daha okurdu.[52]
Bütün bu hadisler Kur’an’ın Hz. Peygamber (s.a.a)in zamanında toplatıldığını, başlangıç ve sonunun belli olduğunu ortaya koymaktadır.
«İbn-i Abbas, Kur’an’ı Ubey’in yanında okudu ve Kur’an’ı hatmettikten sonra ona şöyle dedi: “Fatiha’yı ve Bakara suresinden beş ayet daha oku. Çünkü Kur’an’ı Peygamber (s.a.a)in yanında hatmettiğimde bana böyle yapmamı buyurmuştu.”[53]
«Tabersi şöyle diyor: “Abdullah b. Mes’ud, Ubey b. Kaab ve diğer bir grup sahabe Kur’an’ı bir çok defa Resulullah (s.a.a)in huzurunda hatmetmişlerdi.”[54]
Resulullah (s.a.a)’in her zaman Kur’an’ı hatmettikten sonra ayakta dua ettiği nakledilmiştir.[55]
Bu hadisler Kur’an-ı Kerim’in, Resulullah (s.a.a)in hayatında bir araya toplanmış olup başlangıç ve sonunun da belli olduğunu göstermektedir
volkan-
Mesaj Sayısı : 434
Yaş : 29
Nerden : almanya/berlin/neukölln
İş/Hobiler : öğrenci
Lakap : volkan_arda
İsim : wulkaan
Eğitim : Lise
Ruh Halim :
Dikkat : <marquee><font color="red"><strong>Dikkat: GuRuRuM5 FoRuM BaĞıMLILIK YaPaBiLiR...!! </strong></font> </marquee>
İfadeniz :
Uyarı Çubuğu :
Takım :
Kayıt tarihi : 14/12/08
Similar topics
» kur’an’ın peygamber (s.a.a)in zamanında bİr araya toplandığını gösteren Dİğer delİlleer
» 1- PEYGAMBER (S.A.A)’İN KUR’AN’A VERDİĞİ ÖNEM
» 3- Peygamber (s.a.a)in Kur’an’ın Dışındaki Şeylerin Yazılmasına Engel Olması
» 1- PEYGAMBER (S.A.A)’İN KUR’AN’A VERDİĞİ ÖNEM
» 3- Peygamber (s.a.a)in Kur’an’ın Dışındaki Şeylerin Yazılmasına Engel Olması
GURURUM5 :: DİNİ BÖLÜM :: KUR'ANI- KERİM
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz